5
Registrácia Prihlásenie
  • O Platformě VITA
  • Časté Otázky
  • Recenze
  • Reference
  • IT IQ Síň slávy
  • Proč VITA
  • Blog
  • Kontakt
  • CS - jazyk CS
    • EN vlajkaEN
    • SK vlajkaSK
  • Kurzy Úřad Práce
  • Roční Předplatné
  • MBA, MSc, MPA
    • Vzdelávacie programy MBA, DBA, MPA, MSc Vzdělávací programy MBA, DBA, MPA, MSc
    • Tituly MSc. BSc. a DSc Tituly MSc. BSc. a DSc
    • Tituly MBA BBA a DBA Tituly MBA BBA a DBA
    • Tituly MPA DPA a EdD Tituly MPA DPA a EdD
  • Firemní Licence
  • Kurzy Firmy
  • Kurzy Stát
  • VITA Academy
  • Marketing, Reklama a Právo
  • Online kurz Content (Obsahový) Marketing

Online kurz Content (Obsahový) Marketing

Online kurz Content (Obsahový) Marketing je pre vás ideálny, ak sa chcete naučiť vytvárať účinný obsah, ktorý dokáže prilákať pozornosť, budovať značku a generovať konverzie naprieč modernými digitálnymi kanálmi. Ide o akreditovaný a certifikovaný kurz na Content (Obsahový) Marketing. V tomto kurze sa naučíme rozumieť princípom obsahového marketingu, identifikovať potreby cieľových skupín a tvoriť obsah na základe systémov ako 5W/2H či analytických nástrojov typu SimilarWeb. Ovládneme techniky komunikácie vlastností a benefitov produktov, prácu s Tone of Voice, CTA prvkami a profesionálnymi copywriterskými postupmi. Získame schopnosť spracovávať kľúčové slová pre PPC aj SEO, vytvárať reklamné aj obsahové kampane a vyhodnocovať ich výkon. Kurz sa venuje aj copywritingu v online marketingu: naučíme sa tvoriť konverzné texty, pracovať s videom pre obsahové účely, analyzovať obsahové medzery pomocou Content Gap Analýzy a využívať technologické nástroje vrátane Marketing Miner. Oboznámime sa so štruktúrou obsahu vo WordPresse, tvorbou prehľadov (ToC), bezpečnostnými opatreniami a správnou prípravou publikovaných článkov. Kurz dopĺňa aj manažment marketingových projektov, kde nadobudneme schopnosť plánovať, organizovať a realizovať obsahové aktivity podľa profesionálnych štandardov. k sa skutočne chcete naučiť content marketing, tak toto je ideálny vstupný online kurz pre vás.

Kurz od Miroslav Reiter - 09.12.2025

Kód kurzu: CONTENT-MARKETING

Slovenský

Online kurz Content (Obsahový) Marketing vás naučí

  • Pochopiť princípy obsahového marketingu, systém 5W/2H a ich použitie pri plánovaní obsahu
  • Definovať a komunikovať vlastnosti a benefity produktov alebo služieb tak, aby podporovali konverzie
  • Pracovať s Voice vs Tone, správne nastaviť Tone of Voice a používať CTA prvky v obsahu
  • Tvorivo pracovať s copywriterskými technikami a zvyšovať efektivitu reklamných textov
  • Identifikovať, analyzovať a využívať kľúčové slová pre PPC a SEO kampane
  • Vytvárať a optimalizovať reklamné a obsahové kampane v Google Ads
  • Písať efektívne online texty, rozumieť typom copy a využívať nátlakové prvky v marketingu
  • Spracovať Content Gap Analýzu a odhaliť chýbajúci obsah pomocou Marketing Miner
  • Tvorit prehľad obsahu (ToC) vo WordPresse, publikovať články a riešiť ochranu proti spamu
  • Riadiť marketingové projekty, plánovať kampane a koordinovať obsahové aktivity

Požadavky a Vstupní znalosti

  • Pri absolvovaní online kurzu sú výhodou základy digitálneho (online) marketingu
  • Mierne pokročilá práca s PC a Windows, Linux alebo macOS
  • Mierne pokročilá práca s kancelárskym balíkom Microsoft Office, OpenOffice alebo LibreOffice
  • Mierne pokročilá práca s textovým editorom
  • Schopnosť pracovať s textom, upravovať ho a analyzovať jeho štruktúru
  • Základy logického a analytického myslenia pri tvorbe kampaní a obsahu
  • Základná znalosť práce s WordPressom alebo chuť naučiť sa jeho používanie
  • Orientácia v digitálnych nástrojoch, ako sú vyhľadávače alebo platformy na analýzu kľúčových slov
  • Základné povedomie o marketingovej komunikácii a tvorbe online obsahu
  • Schopnosť pracovať s dátami a vyhodnocovať výsledky kampaní je výhodou
  • Základná znalosť angličtiny pri práci s online nástrojmi a zdrojmi je výhodou
  • Na absolvovanie tohto kurzu nie sú potrebné žiadne skúsenosti s kódovaním a programovaním alebo pokročilé technické zručnosti

Cílové skupiny a Komu je kurz určený

  1. Začínajúci marketéri, ktorí chcú porozumieť obsahovému marketingu a naučiť sa pracovať s obsahovou stratégiou
  2. Tvorcovia obsahu a copywriteri, ktorí chcú zlepšiť prácu s kampaňami, tónom komunikácie a tvorbou reklám
  3. Majitelia menších firiem a freelanceri, ktorí si chcú sami riadiť marketingové aktivity a budovať značku pomocou obsahu
  4. Študenti marketingu a mediálnych odborov, ktorí potrebujú získať praktické skúsenosti s tvorbou obsahu
  5. Zamestnanci marketingových a PR oddelení, ktorí chcú zlepšiť tvorbu článkov, reklám a kampaní
  6. Správcovia webov a blogov, ktorí chcú pochopiť princípy SEO, ToV a nastavenia obsahu vo WordPresse
  7. Začiatočníci v PPC a SEO, ktorí potrebujú rozumieť práci s kľúčovými slovami
  8. Social media špecialisti, ktorí chcú prepájať obsahové kampane s reklamnými formátmi
  9. Kreatívci a dizajnéri, ktorí potrebujú koordinovať obsah s vizuálnou komunikáciou
  10. Každý, kto sa chce naučiť vytvárať obsah, ktorý prináša návštevnosť, konverzie a hodnotu pre značku a virtuálne asistentky

Obsah a Učební osnova online kurz Content (Obsahový) Marketing

I. Úvod do Content (obsahového) Marketingu

Čo je to a ako funguje obsahový marketing? Čo predstavuje systém 5W/2H a ako využívať SimilarWeb pri tvorbe kampaní? Náhled 01:12:56
Čo je Content (Obsahový) Marketing, načo sa používa a ako s ním začať? Náhled 10 minút
Ako vhodne komunikovať vlastnosti a benefity produktov alebo služieb pri tvorbe obsahu? Náhled 55:33
Čo je Voice vs Tone, ako definovať Tone of Voice (ToV) a ako používať CTA a copywriterské triky v praxi? 01:26:45
Čo je Tone of Voice (ToV), načo sa používa a ako s ním začať? 10 minút
OPAKOVANIE: Ako na obsahový marketing a ako vytvoriť efektívnu reklamu? 01:21:02

II. Marketingové modely, tvorba kampaní a reklám

Ako využívať marketingové modely AIDA, ADAM, lievik a motýlik pri tvorbe presvedčivých textov? 48:45
Čo je to AIDA, ADAM, lievik a motýlik načo sa používa a ako s ním začať? 10 minút
Ako aplikovať STDC framework, identifikovať cieľovú skupinu a vytvoriť marketingový plán? 27:15
Čo je to STDC framework, načo sa používa a ako s ním začať? 10 minút
Čo sú to kľúčové slová (Keywords) v PPC a SEO a ako s nimi pracovať? 30:27
Ako analyzovať kľúčové slová a identifikovať príležitosti pre obsahové a reklamné kampane? 01:24:04
Ako začať s PPC kampaňami v Google Ads? Aké máme typy kampaní v Google Ads? Prechádzame príklady jednotlivých kampaní. 01:32:26
Čo je to Google Ads a PPC, načo sa používa a ako ho začať používať? 10 minút
Ako vytvárať marketingové kampane a reklamy v Google Ads (AdWords)? 01:16:00

III. Copywriting v online marketingu

Čo je copywriting, aké sú typy copy textov a aké predpoklady potrebuje dobrý copywriter? 51:12
Čo je to Copywriting, načo sa používa a ako s ním začať? 10 minút
Ako využívať copywriterské tipy v reklame na zvýšenie konverzie? Aké existujú nátlakové prvky? 01:02:03
Ako spracovať video v nástroji Camtasia pre marketingové účely? 38:02
Ako spracovať Content Gap Analýzu v nástroji Marketing Miner a identifikovať chýbajúci obsah? 42:40

IV. Tvorba prehľadu obsahu a ochrana vo WordPresse

Zaujímavé webové štatistiky zo Slovenska. Aké sú všetky možnosti pre používane a trénovanie s WordPressom? Predstavujeme WordPress Playground, WP Local, Kinsta 01:26:32
Čo je to WordPress a CMS, načo sa používa a ako ho začať používať? 10 minút
Ako nainštalovať WordPress a začať s vlastným webom alebo blogom? 39:32
Ako vytvoriť prehľad obsahu (Table of Contents ToC) vo WordPresse? 30:06
Ako pripraviť a nasadiť Články do WordPressu? Gutenberg aj Classic Editor 39:10
Ako riešiť WordPress spam a zabezpečiť ochranu webu pred útokmi? 42:23
Ako vytvárať články, pracovať s vizuálnym editorom, nadpismi a obrázkami? 54:18
Čo je to bezstratová kompresia obrázkov, načo sa používa a aké sú top WordPress pluginy 10 minút
Článok: Formát WebP – vlastnosti, výhody, nevýhody a použitie v praxi 15 minút
Ako funguje bezstratová kompresia obrázkov a ako používať plugin TinyPNG? 41:56

V. Bonus: Manažment projektov

Ako riadiť projekty a marketingové aktivity v rámci obsahového marketingu? 01:08:07

Často Kladené Otázky FAQ

Čo je Content Marketing?

Content marketing je strategický prístup k tvorbe a distribúcii hodnotného, relevantného a konzistentného obsahu, ktorý má prilákať a udržať jasne definované publikum. Cieľom je podporiť dôveru, zvýšiť viditeľnosť značky, generovať dopyt a motivovať používateľov k požadovanej akcii. Online kurz Content Marketing poskytuje návody, znalosti a nástroje na efektívne využívanie obsahovej stratégie na podporu marketingových cieľov. Online kurz sa zameriava na spôsoby, ako vytvárať, distribuovať a spravovať obsah s cieľom zaujať, angažovať a prilákať cieľovú skupinu.

Kto používa Content Marketing?

Obsahový marketing využívajú malé aj veľké firmy, marketingové agentúry, e-commerce projekty, médiá, freelanceri, startupy a organizácie vo verejnom sektore. Pracujú s ním značky ako Red Bull, HubSpot, SEMrush, Ikea či O2.

Kde sa používa Content Marketing?

Používa sa na webových stránkach, blogoch, sociálnych sieťach, v emailovom marketingu, PPC kampaniach, PR komunikácii, pri tvorbe videí, podcastov, ebookov, prezentácií a pri celkovej budovaní reputácie značky.

Prečo sa používa Content Marketing?

Používa sa preto, že zvyšuje dôveru zákazníkov, podporuje SEO, generuje organickú návštevnosť, zvyšuje konverzie, posilňuje značku a pomáha budovať dlhodobé vzťahy so zákazníkmi. Kvalitný obsah dokáže presvedčiť, vzdelávať a motivovať.

Aké sú TOP certifikácie na Content Marketing?

HubSpot Content Marketing Certification (zdarma), Content Marketing Institute Certification od 900 Eur, DigitalMarketer Content Mastery od 500 Eur. Certifikačné skúšky nie sú súčasťou kurzu a hradia sa samostatne.

Aký je plat? Koľko zarábajú pozície s kurzom Content Marketing?

Priemerná mzda content marketéra je približne 1550 Eur podľa portálu platy.sk. Odporúča sa informáciu overiť vzhľadom na infláciu, regióny a špecializáciu.

Aké programy a nástroje používa Content Marketing?

WordPress, SimilarWeb, Google Ads, Google Trends, Marketing Miner, Screaming Frog, ChatGPT, Canva, Meta Business Suite, Google Analytics GA4

Lektoři

miroslav reiter

Miroslav Reiter

Programátor, manažér a marketér, ktorý mudruje vo vlastnej vzdelávacej spoločnosti IT Academy. Workoholik so 134 certifikáciami a 13 titulmi. Vytvoril som vzdelávaciu platformu vita.sk, pretože milujem vzdelávanie a všetko čo k nemu patrí. Pomáham firmám ale aj jednotlivcom zlepšovať ich podnikanie a IT. Certifikácie: Microsoft certifikovaný tréner, Google certifikovaný tréner, ITIL, PRINCE2 tréner. 40000+ vyškolených klientov a 1000+ firiem, ktorým som pomohol Referencie: Národná Rada SR, Slovnaft, IBM, Panasonic, Ministerstvo obrany SR, ČSOB, Generali, Tatra banka, Európska komisia, SPP, Pixel Federation, ESET.

Všechny kurzy lektora

Bestseller

184 € 268 €

31.34% sleva Koupit teď Pridať do košíka

Pridať do plánu

Daruj tento kurz

Stáhnout osnovu v PDF

Certifikovaný kurz obsahuje:

  • 28 hodín obsahu
  • 110 MB materiálov k stiahnutiu
  • Ročná licencia
  • Prístup na mobil a tablet
  • Prezentácia a ťaháky
  • Certifikát o absolvovaní
Zdieľať

Roční Předplatné na všechny Online Kurzy

2290 € 590 €

Přístup pro vás ke všem aktuálním i připravovaným online kurzům

12 měsíční platnost

Koupit teď

Chcete vyškolit 3 nebo více osob?

Zajistěte svým kolegům a zaměstnancům přístup k 641 nejlépe hodnoceným kurzům VITA kdykoli a kdekoli.

Vyzkoušejte balíčky pro firmy

Související kurzy

Bestseller
Online kurz Copywriting
Začiatočník

5

Online kurz Copywriting I. Začiatočník

Miroslav Reiter

198 € 268 €

Online kurz Copywriting
Mierne Pokročilý

5

Online kurz Copywriting II. Mierne Pokročilý

Miroslav Reiter

198 € 296 €

Bestseller
Online kurz Digitálny Marketing
Pokročilý

5

Online kurz Digitálny (Online) Marketing I. Začiatočník

Miroslav Reiter

198 € 224 €

Bestseller
Online kurz YouTube Marketing
Začiatočník

5

Online kurz YouTube Marketing I. Začiatočník

Miroslav Reiter

158 € 194 €

Bestseller
Online kurz WordPress
Začiatočník

4

Online kurz WordPress I. Začiatočník

Miroslav Reiter

198 € 264 €

Online kurzy
  • Roční Předplatné
  • Projekt Dovednosti pro trh práce
  • Online Kurzy Úrad Práce
  • Umělá Inteligence AI
  • Administrace IT Systémů a Serverů
  • Správa Databáz, Statistika a Datová Analýza
  • Grafika, Design a Multimédia
  • Kancelářské Balíky (Microsoft Office)
  • Manažerské Dovednosti a Osobní Rozvoj
  • Marketing, Reklama a Právo
  • Operační Systémy
  • Programování a Vývoj Softwaru
  • Vývoj a Design Webových Stránek
  • Příprava na Certifikace

Newsletter

Připojte se k 4560 odběratelů a budete informováni o novinkách

Online školení
  • Školení pro Školy a Neziskovky
  • Školení pro Stát
  • Školení pro Firmy
  • Lektori
  • Reference
  • Kurzy pro Firmy
  • Chceme VITA jako nového dodavatele kurzů
  • Online Programy MBA, DBA, BBA, MPA, DPA, LLM, MSc
  • Online Kurzy Úřad Práce ZDARMA
Pro zákazníky
  • Kontakt
  • O nás
  • Blog VITA Academy
  • Affiliate a spolupráce
  • Bonusy a Benefity
  • FAQ
  • Naše mise, cíle a filozofie
  • Hodnocení a recenze kurzů
  • Proč právě VITA?
  • Ediční Plán a Nápady na Nové Kurzy
  • Stav Služeb VITA
+421 907 217 225

Po - Pia 10:00 - 16:00

info@vita.sk

Odpovídáme každý pracovní den

Tomášikova 50/A

83104 Bratislava

Často kladené otázky

Všechny odpovědi na jednom místě

Sledujte nás
VITA logo
Copyright © 2025 VITA Academy s.r.o.
  • Obchodní podmínky VITA
  • Ochrana osobních údajů