Ako pritiahnuť a získať nových zákazníkov? Aké sú výhody Google Firemného Profilu pre vašu spoločnosť? Google Firemný profil je dôležitý online nástroj, ktorým nastavujeme zobrazovanie firemnej identity v Google vyhľadávači. Prostredníctvom Firemného Profilu uverejňujeme novinky, ponúkané výrobky a služby ako sú napríklad kurzy. Google profil pomáha firme zviditeľniť sa, čo následne zvyšuje aj záujem o značku. Ďalšou z výhod Google Firemného Profilu je to, že je zdarma. Jednoduchú úpravu a rýchle založenie Google Firemného Profilu si ukážeme v tomto článku a podrobne ho rozoberáme v online kurze Google Business Profile (Google Firemný Profil)
Sila Profilu Google
Je online nástroj, ktorý nám zobrazí, ako je vyplnený a kompletný náš firemný profil. Odporúčame ako prvý krok skontrolovať v akom stave je váš firemný profil na základe sily profilu. Pri neúplných údajoch nám Sila Profilu nezobrazí zelený krúžok, ale červený alebo žltý.
Ako druhý krok odporúčame skontrolovať sekciu Upozornenia (Alerts), ktorá je prepojená s emailovou adresou. Upozornenia nájdete pod Nastaveniami firemného profilu. Ak nám klient napíše hodnotenie alebo otázky, príde nám automatický email. Upozornenia vždy môžeme zrušiť, v prípade, že nám prekážajú. Bežne sa stáva, že sa upozornenia zasielajú bývalým zamestnancom alebo na email, ktorý firma už nepoužíva.
Založenie a správa Google Firemného Profilu
Pokiaľ chceme pridať nové a ďalšie firemné profily, jednoducho klikneme na tri bodky (vedľa Sila profilu), kde nájdeme sekciu Vaše firemné profily. Profily vieme v tejto sekcii dodatočne spravovať.
Ako prvé, pri vytváraní svojho firemného profilu, zadáme názov firmy a príslušné kategórie.
Netreba zabúdať aj na správne vyplnenie a pravidelnú kontrolu informácií o firme. Odporúčame kontrolovať firemný profil aspoň raz za pol roka a určite nezabudnúť na zmenu kľúčových udalostí vo firme (zmena adresy, zmena otváracích hodín, zmena telefonického kontaktu, zmena URL webovej adresy). Zákazníci nás často vyhľadávajú prostredníctvom Google Mapy (Google Maps) a neaktuálne informácie profilu nás vedia pripraviť o možných zákazníkov.
Antipríkladom z praxe je predajňa Otto Berg. Táto predajňa na Google profile uvádza, že sídli v Avione. Pri návšteve obchodného centra Avion, sme však zistili, že firma sa tu už nenachádza. Rovnako neaktuálne informácie má aj firma Blažek.
Google Pridanie Sociálnych Sietí
Novinkou ako zefektívniť Google profil je pridanie sociálnych sietí (LinkedIn, TikTok, Twitter, YouTube, Facebook, Instagram, Pinterest). Novinky umožňujú viac spôsobov, ako sa spojiť, získať informácie a vyriešiť problémy zákazníkov. Túto možnosť nájdeme v sekcii Upraviť profil. V okne Informácie o firme sa posúvaním nadol dostaneme na Profily v sociálnych sieťach a klikneme na ceruzku. Vyplníme profily v sociálnych sieťach a uložíme.
Prideľovanie a zrušenie Prístupov Google Profil
Existujú dva typy používateľských rolí a to Hlavný vlastník, Správca. Hlavným vlastníkom by mala byť osoba výhradne z prostredia danej firmy, ktorá má na starosti manažment a riadenie spoločnosti. Správcom môže byť osoba zodpovedná za marketing a reklamu, prípadne marketingová agentúra či freelancer. Marketingová agentúra nemá byť Hlavným vlastníkom Google firemného profilu. Dôrazne odporúčame skontrolovať si kto je hlavným vlastníkom profilu. Pri rozkliknutí Nastavenia firemného profilu uvidíme sekciu Ľudia a prístup, kde vieme pridať nových správcov. Ako správcovia môžeme vykonávať zmeny v Google Profile.
Identifikátor Profilu (To čo potrebuje Google Podpora)
V sekcii Rozšírené nastavenia nájdeme Identifikátor profilu (ID Profile), ktorý od nás bude potrebovať technická podpora Google, napríklad v prípade technického problému. Identifikátor pozostáva z 19-tich číselných znakov. Mnoho ľudí má problém nájsť tento identifikátor.
Google Príspevky typu Novinky (Post News)
Dôležitým spôsobom ako zaujať zákazníkov pomocou Google Firemného Profilu je pridávanie noviniek. Tie sa zobrazujú na pravej spodnej časti profilu. Novinky sa nedajú priamo plánovať preto ich odporúčame aktualizovať každý deň alebo aspoň každý mesiac. Je tu však možnosť zakúpiť si aplikáciu na plánovanie Noviniek – Sked a Planable.
Novinky upravujeme do štvorcového formátu (pomer 1:1). V rozbaľovacom menu vyberieme Ďalšie Informácie a vyplníme popis s maximálnou dĺžkou 1500 znakov.
Vzorová ukážka príspevku v Google Firemnom Profile
Záver a Sumarizácia Google Firemný Profil (Business Profile)
Google Firemný Profil je bezplatná online služba, ktorá nám umožňuje prezentovať firmu na Google. Slúži na oslovenie lokálnych zákazníkov, zbieranie recenzií a prináša vyššiu návštevnosť na webovej stránke. Ako majiteľovi alebo správcovi firemného profilu by vám malo záležať na informáciách, ktoré sú uvedené na vašom Profile. Pokiaľ sú informácie neaktuálne môže sa ľahko stať, že prídete o potenciálnych zákazníkov. Ďalšie zaujímavé tipy a triky nájdete v našom online kurze Google Business Profile (Google Firemný Profil).