Ako pridávať Videá na YouTube Rýchlejšie? (Reuse Data)

V roku 2021 YouTube predstavil novú funkciu, ktorá umožňuje tvorcom opätovne využiť/recyklovať detaily z predchádzajúcich videí. Tvorcom ušetrí čas pri pridávaní konzistentného obsahu na YouTube a zrýchli postprodukciu.

YouTube tak predstavil funkciu, ktorá pomáha používateľom znova používať informácie z videí, ktoré sú v stave konceptov. Potrebné je vyfiltrovať koncepty. Dôležité je všímať si náhľady/miniatúry/ thumbnaily. Z obrázku vidíme o aký typ obsahu sa jedná. Ak to z obrázku nie je jasné, skontrolujem si názov súboru. Ak tvorca (content creator) dobre vykonáva svoju úlohu a vhodne pomenuje súbor, vidíme o čom bude video a ako ho pomenovať. Názov nám napovie aj to ako budeme využívať funkciu Použiť Údaje Znova (Reuse Data). Robíme menej práce za vyššiu jednotku času.  Prvú fázu môže robiť jedna osoba a druhá osoba môže robiť plánovanie a speňažovanie. Speňažovanie sa dá tiež riešiť pomocou Znova Použitia (Reusingu). Ak je video podobného charakteru údaje môžeme použiť znova, nemusíme ich zadávať manuálne.

Postup v YouTube Štúdio

V tejto časti si prejdeme celým procesom vypĺňania krok po kroku. Na začiatku si nastavíme filter (Filter: Koncept). Po rozkliknutí videa klikneme na POUŽIŤ ÚDAJE ZNOVA. Označíme jedno zo svojich predchádzajúcich videí, ktoré je podobné tomu, ktoré chceme zverejniť teraz. Následne prejdeme na vyberanie miniatúry (thumbnail). Ako pomôcku pri výbere miniatúry vieme využiť to, že si video otvoríme v separátnom okne. Pozrieme si čo je vo videu a uvidíme ako vyzerá miniatúra. Vyhľadávanie v Google nám môže pomôcť pri názve videa. Zistíme, čo ľudia vyhľadávajú a čo ich zaujíma.

Ak používateľ využije funkciu POUŽIŤ DÁTA ZNOVA (REUSE DATA), kontroluje si dáta, ktoré sa automaticky vyplnili a nemusí ich vypisovať. Ak v opise odporúča produkt/službu skontroluje či je adresa URL správne napísaná. Kontrolujú sa Hashtagy, Zoznam Videí a Miesto. Štítky (Kľúčové Slová) k videu sú na začiatku generické a na konci sú špecifické pre obsah videa. Tie, ktoré sú na konci zmeníme, pretože sa týkali predchádzajúceho videa a prispôsobíme ich novému.

V ďalšom kroku nastavujeme Speňažovanie. Po speňažovaní nasleduje Kontrola Vhodnosti. Zvolíme Nič z uvedeného a klikneme na Odoslať hodnotenie. Tieto kroky idú rýchlo a jednoducho. Ak titulky do videí nepridávame, tak tento krok vynecháme a pokračujeme na Výber Záverečnej Obrazovky. V tomto kroku vyberáme to čo ľudia vidia na konci videa. Klikneme na Import z Videa a použijeme jednoduchú záverečnú obrazovku. Pri spracovávaní videí je ďalej  potrebné vyplniť Karty (Cards), ktoré nám umožňujú získať viac odoberateľov (subscriberov).

Veľa ľudí používalo odkazy, aby zvýšili návštevnosť webstránok. Odporúčame skôr používať karty typu kanál, pretože YouTube má rád to, že ľudia zase zostávajú na YouTube. Cez Kartu vyberieme Kartu nášho kanála.  Ďalej pridávame Text Upútavky, napríklad: Odoberaj ďalšie VIDEÁ!😊(Výzva k akcii). Môžeme si tam pridať/napísať čokoľvek, najviac ľudí motivuje pochvala: Si Super, že sa u nás učíš. V kartách sa dajú používať aj emotikony. Video uložíme a z konceptu sa automaticky stane nezaradené video. Mohli by sme to v tomto okamihu začať plánovať. Najlepšie je plánovať dodatočne, aby video prešlo viacerými kontrolami a predišli sme chybám.

YouTube Znova Použitie Údajov 01 Viditeľnosť Koncept

Viditeľnosť Koncept

YouTube Znova Použitie Údajov 02

Použiť Údaje Znova

YouTube Znova Použitie Údajov 03 Výber Videa

Výber Videa

YouTube Znova Použitie Údajov 04 Premenovanie Videa

Premenovanie Videa

 

YouTube Znova Použitie Údajov 05 Výber Miniatúry (Thumbnail)

Výber Miniatúry (Thumbnail)

YouTube Znova Použitie Údajov 06 Speňažovanie

Speňažovanie

 

YouTube Znova Použitie Údajov 07 Vhodnosť

Vhodnosť

 

YouTube Znova Použitie Údajov 08 Záverečné Obrazovky

Záverečné Obrazovky

YouTube Znova Použitie Údajov 08 Pridať Karty

Pridať Karty

 

YouTube Znova Použitie Údajov 09 Kanál

Kanál

 

 

YouTube Znova Použitie Údajov 10 Karty Príklad

Karty Príklad

 

Záver a Sumarizácia

Funkcia v YouTube Štúdiu, ktorá tvorcom umožňuje recyklovať Názov Videa, Opis Videa, Nastavenia Jazyka a Kategórie. Táto Funkcia šetrí čas a zefektívňuje prácu. Celý text a opis k videu tak nemusíme vypĺňať manuálne. Pravdepodobne nebudeme pridávať veľa videí s rovnakým opisom a textom, ale kopírovanie detailov nám prácu uľahčí. Pokiaľ tvoríme obsah na YouTube pravidelne ľahko si všimneme benefity ktoré tato funkcia prináša. Ďalšie zaujímavé tipy a triky nájdete v našom online kurze YouTube Marketing I. Začiatočník.

 

Autor

Katarína Bachratá

Office, Project Manager. Mám na starosti vzdelávacie programy, kurzy vrátane ich akreditácie. Pomáham pri vašom vzdelávaní a získavaní nových znalostí.