Presne pred 3 rokmi som sa tešil z 3 000 odberateľov. Dnes je nás už krásnych 10 000. Niekomu sa môže zdať toto číslo malé v porovnaní s inými obrovskými kanálmi. No pre mňa je obrovské, lebo za každým odberom je človek, ktorý sa rozhodol venovať svoj čas vzdelávaniu a učeniu sa niečoho užitočného pre život aj prácu. Áno, sú aj dôležitejšie metriky ako interakcie a engagement, watch time a pod. Ale ja sa úprimne teším, že ľudí zaujíma moja tvorba a kurzy.
Pôvodne som chcel napísať krátky blogový príspevok, ako sme získali 10 000 subs a poďakovať. Ale nakoniec si hovorím, že zosumarizujem kľúčové myšlienky, princípy, techniky, tipy a spravím z toho návod, ktorý môže slúžiť ako inšpirácia, ako na to a zároveň mi to slúži ako taký denník, keď jedného dňa budem spomínať ako som začínal s YouTube.
Moje začiatky na YouTube
YouTube kanál som založil ešte v roku 2014 a účelom mali byť promo videá našich prezenčných kurzov a školení. Zaplatili sme kvalitnú video produkciu a kameramana, aby nám prišiel nahrať a potom spracovať videozáznam z akcie Girls‘ Day. Girls‘ Day sú akcie o tom, že pomáhame stredoškoláčkam dostať sa do IT a technických odborov a podporíme ich vo vzdelávaní. 23. 4. 2015 sme organizovali workshop pre stredoškoláčky s názvom Best practices Microsoft Office, aby sme ich podporili v štúdiu a práci v IT v rámci celosvetového dňa žien v IT. Dnes sa na tom videu a sebe celkom dobre zabávam, ale nejako treba začať. Boli to už 2 roky, čo som aktívne podnikal. Popritom som sa snažil aj bezplatne pomáhať a vzdelávať. Áno, akcie Girls‘ Day sa robia nezištne a bezplatne.
Takto vyzerala osnova kurzu a vzdelávací program:
1. Microsoft Excel (1 hod)
- Ako efektívne vytvoriť ľubovoľnú tabuľku do 5 minút a graf do 5 sekúnd.
- Ako prepojiť Excelovské tabuľky, tak aby sa automaticky aktualizovali vo Worde či PowerPointe.
- Ako vytvoriť faktúru, dodací list, či vizitku behom 5 minút.
2. Microsoft Word (1 hod)
- Ako formátovať, kontrolovať a písať dokumenty typu životopis, seminárka, denník, či kniha.
- Ako pracovať so štýlmi a vytvoriť automaticky osnovu k dokumentu.
- Ako na číslovanie strán a rozsiahle dokumenty.
3. Google vyhľadávanie a služby (1 hod)
- Ako nájsť tie správne obrázky, či dokumenty a použiť ich.
- Ako si hacknúť emailový účet a ako tomu zabrániť.
- Ako sledovať hocičo na svete, čo ma zaujíma.
Perlička k tomu: V období rokov 2014 až 2015 sa mi sťažovala bývala kolegyňa Romana na svojho vtedajšieho frajera, že jej povedal, že chce dať výpoveď v práci (programátor) a že začne robiť YouTube a chce byť YouTuber. Ona mu vždy hovorila, či sa nezbláznil a padol na hlavu a že či chce byť šašo na internete…
youtube kanál štatistiky miroslav reiter vita
Ako som začal byť wannabe YouTuberom
Ďalšia veľká zmena prišla, keď začala Pandémia ochorenia COVID-19 v roku 2020. Rozhodol som sa, že začnem moje kurzy a školenia dávať na YouTube, aby sa ľudia mohli vzdelávať bezplatne. Išlo hlavne o videozáznamy z našich prezenčných kurzov. Hromadne bez nejakého veľkého plánu a stratégie som začal publikovať a uploadovať 30 až 50 videí denne. Zároveň to malo slúžiť ako veľká ochutnávka kurzov, ktoré som robil. Čiže človek si rýchlo mohol urobiť obrázok, ako a čo školím a hlavne či mu vyhovuje môj spôsob výučby. Ohlasy na to boli výborné a priaznivé, prišlo veľa pozitívnych komentárov a poďakovaní za to, čo robíme. Na to, aby sme mohli začať monetizovať videá a obsah bolo aj vtedy potrebné mať aspoň 1500 odberateľov (Subscriberov) a príslušný čas sledovania (Watch Time) cca 3000 – 4000 hodín verejného pozerania. Trvalo to cca 3/4 roka a v novembri 2020 som získal možnosť povolenia monetizácie.
youtube vývoj odberateľov subscriberov od 2020 prvých 1500 subs
V roku 2023 som zaradil aj prvé Short videá, ktoré som testoval a chcel mať osobnú skúsenosť s týmto formátom, keďže tento formát rýchlo napredoval na rôznych sociálnych platformách a sieťach. Rovnako som na začiatku v období roku 2023 až po 2024 spolupracoval s externými 2 videoeditormi a 1 reklamnou agentúrou. Pomer cena, energia, čas a peniaze bol ale v náš neprospech. Takže opäť, čo si človek nespraví, to nemá. Keď som si zosumarizoval koľko času som trávil prípravou podkladov, zadaním pre videoeditorov/agentúru a potom revíziou či nebodaj viacerými revíziami, tak to bolo kontraproduktívne. Čo sa mi nakoniec najviac osvedčilo je z našich dlhých videá automatizovane vytvárať Short videá s titulkami. Celý tento proces som si automatizoval v Opus Clip, ktorého Pro verziu používam. Zároveň má možnosť automatického plánovania na rôzne sociálne siete naraz. Áno, viem, že existuje kopec nástrojov. Viaceré z nich som testoval, ale Opus Clip sa mi osvedčil najviac. Má podporu slovenského jazyka, automatické titulky, šablóny + AI možnosti pre generovanie a úpravu obsahu. Shorts sú príjemný doplnok a dobre kombinujú dlhé videá. Žijeme rýchlu dobu a ľudia radi konzumujú rýchly obsah.
opus clip pro youtube social
Kedy začal byť YouTube zaujímavý
Od konca roka 2022, potom 2023 a 2024 začal byť YouTube pre mňa super platforma pre zviditeľnenie sa a reklama takmer zadarmo. YouTube má jednu obrovskú mega výhodu a to je doslova skoro okamžité zaindexovanie video obsahu. Po lopate a v jednoduchosti, keď nahráte video a publikujete t.j. ho zverejníte, tak hneď by sa malo dostať do výsledkov vyhľadávania. Áno, niekedy to môže trvať aj pár dní, ale väčšinou, ak si správne nastavíte jednotlivé SEO a video parametre ako názov, opis, miniatúra a pod. tak dosiahne rýchle zaindexovanie a zaradenie do výsledkov Google vyhľadávania. Áno, aj okolo nastavení videa, to je doslova celá veda, ale video je nielen výborný formát pre konzumáciu obsahu, ale aj pre rýchle zaradenie do výsledkov vo vyhľadávaní.
Toto je jedna zo SEO techník, ktorú pravidelne používam, takže keď do Google vyhľadávania zadáte online kurz + niečo (java, autocad, ux, python, digitálny marketing a pod), tak zistíte, že buď všetky videá alebo väčšina videí je priamo odo mňa. Tu je dobré a vhodné kombinovať rôzne thumbnaily (náhľadové obrázky) a využiť aj svoju fotku na budovanie osobného brandu (značky). Keď konkurencia, tam má v Google výsledkoch len 1 video čo má dĺžku 1-2 minúty a je to len promo video a ja tam 3 dlhé rozsiahle videá (1 až 2 hodiny), kde sa rovno so mnou učíte, tak asi chápete, aký to má dopad. Keď si porovnáte indexovanie webov, podstránok s produktami a článkami, kde často musíte riešiť linkbuilding a aj zaplatiť si za odkazy, tak YouTube je neporovnateľne rýchlejší a jednoduchší, čo sa týka indexovania. Je to logické, keďže YouTube je platforma, ktorá patrí Google, takže je indexovanie a zaradenie do výsledkov skoro okamžité.
youtube takmer okamžité indexovanie
Keď sa povie ukážka alebo ochutnávka z kurzu, tak si veľa ľudí predstaví pár minútové video z kurzu alebo promo video. Ja sa na to pozerám, tak že vás rovno zapojím do celého procesu vzdelávania a rovno sa so mnou prakticky učíte dané veci. Robím learning by doing t.j. učíme sa na praktických príkladoch a projektoch z praxe navyše zábavnou formou. Podobný princíp ako Komenského: škola hrou.
Tým, že so mnou trávite nejaký čas aj keď online, tak si zákazník vybuduje nejaký vzťah aj keď na diaľku. V očiach človeka ste väčšinou za odborníka a špecialistu, ak sa mu video a jeho obsah aj vy ako osoba či lektor páčite/pozdávate. Tu treba veriť v svoje schopnosti a tvoriť čo najkvalitnejší obsah, ktorý reálne rieši problémy a potreby ľudí. Posledné 2 roky to robím tak, že na začiatku videa jasne definujem aké otázky a problémy ideme riešiť. Navyše aj na konci videa je sumár týchto otázok a problémov.
Čo sa týka čísel a štatistík, netreba mať veľké oči. Väčšina čisto YouTube aktivít je čistá strata. To znamená, že pokiaľ robíte YouTube na Slovensku, neprepájate ho so svojim biznisom a podnikaním alebo nerobíte extrémne vysoké čísla, ako sú milióny videní a reakcií za mesiac, tak sa čisto YouTubom na Slovensku žiaľ neuživíte. Áno, ak budete robiť USA trh a mať viacero kanálov s viacerými témami t.j. rozumne diverzifikujete a navyše to bude robiť už pár rokov, tak áno krásne sa uživíte a pôjde to. Len prvé roky budú náročné a treba vydržať a pravidelne publikovať. Treba si to skutočne odsedieť, neopúšťať sa a makať. Peknou ukážkou je môj známy Marek Kamenický a jeho zahraničné kanály, ktorý takto krásne funguje a darí sa mu. Len si treba uvedomiť, že pokiaľ sa YouTube zmení, jeho algoritmus, alebo by vám z rôznych dôvodov vymazal kanál či viaceré kanály, vaša práca ide do koša.
To je aj dôvod, prečo mám vybudovanú vlastnú vzdelávaciu platformu VITA a nespolieham sa len na YouTube. Je veľa spôsobov ako získať zhliadnutia a odberateľov, niekto ide cestou AI generovaného obsahu, politické videá, bulvárny obsah (ABC dnes totálne naložil a zničil XYZ – to musíš vidieť a pod.), aktuálne trendy, novinky a témy, ktoré doteraz nikto neriešil atď. Takže možností je strašne veľa a záleží aj od vás aký ste človek/firma a čo chcete reálne robiť a získať. Mne sa opäť osvedčilo robiť vecí, v ktorých sa cítim doma a v ktorých sa dobre orientujem. Takže nerobím videá pre čisto kalkul a lepšie čísla, že napríklad dnes vyšlo ChatGPT 5 a pod. Ale sú portály, ktorým to pekne funguje a rýchlosť publikovania a dodania takéhoto obsahu je kľúčová. Takže nie je správna cesta ako to robiť, ale možností je veľa.
youtube studio analytika videa
Moja YouTube stratégia, marketing, vízia a štatistiky
Veľa ľudí má doslova veľké oči a očakávania od YouTube, ale aj od iných platforiem. Ak zistia, že ani po 3 až 5 mesiacoch nedosiahli nejaké uspokojujúce výsledky, tak už ďalej často nepokračujú a riešia zas iné platformy či nástroje. Na internete sú ľudia doslova zavelení obrovským množstvom informáciami, úspešnými príbehmi ako to robiť správne a ako rýchlo a skoro bez práce dosiahnuť úspech (zdola hore, ako som sa stal milionárom za 3 mesiace, MLM pyramídy a podobné hlúpostí). Samozrejme česť výnimkám.
Ťažko sa začiatočníkom filtruje a pracuje s obsahom, ak je človek laik a nevyzná sa v danej oblasti. Väčšina ľudí na svete je laikami (neodborníkmi) vo väčšine oblastí života a práce. Chcú rýchle výsledky teraz a hneď. Samozrejme sociálne siete sa im v úvodzovkách snažia pomôcť a dať prístup k takémuto obsahu a potom vzniká začarovaný kruh. Chcem ako jednotlivec alebo firma rýchlo (zarobiť, zvýšiť obrat/zisk, zviditeľniť sa, byť slávny a pod. alebo všetko naraz).
Ako uvažujem ja a aká je moja stratégia a ako sa na tom celé pozerám? Je to relatívne jednoduché na pochopenie, ale ťažšie na implementáciu, ak nemáte výdrž a silné odhodlanie.
Bez práce nie sú koláče a pravidelné pridávanie videí
Moja stratégia spočíva v každodennom pridávaní obsahu. Snažím sa každý deň (dokonca aj cez víkend) pridať nové video, kurz alebo tutoriál. Toto je preveľa overkill. Ale to som ja, robím veci, ktoré keď ostatní vidia, tak sa hneď vzdajú, ale to vzdajú po nejakom čase. Treba vydržať, robiť konzistentne a pravidelne. Mindset typu ešte rok či dva a potom už nebude nič robiť je zlý mindset… Môj mindset je publikujem každý deň, je to moja bežná rutina, ako keď si umývam zuby, nepremýšľam nad tým prečo by som to mal robiť, ale urobím to. Najlepšie si vypestovať tie správne zvyky a robiť to. Alebo nahraďte svoje aktuálne zlé/nesprávne návyky novými vhodnejšími návykmi. Áno, chce to čas na zmenu a transformácie, ale výsledky sa postupne dostavia. Ak neviete ako začať, tak pokojne začnite mojim video YouTube Marketing a YouTube Studio.
Ciele, vyhodnocovanie a zlepšovanie YouTube
Po nejakom tom roku publikovania videí na YouTube získate cenné prvé skúsenosti tzv. zárezy a budete sa pomaly lepšie a lepšie orientovať v používateľskom rozhraní YouTube Studio a v metrikách. Je to proces postupného zlepšovania. Áno, môžu vám pomôcť YouTube kurzy, mentori, konzultácie, agentúry, knihy a pod. Keď ste marketér, ktorý hľadá novú oblasť, v ktorej sa vyplatí sa vzdelávať a zlepšovať, tak video a YouTube marketing je super smer.
Po tom roku odporúčam začať intenzívnejšie pracovať s cieľmi a YouTube metrikami. Môžete si pokojne naplánovať, kam sa za ten rok chcete dostať a buď každý mesiac alebo kvartálne si to vyhodnotiť. Inšpiráciou môže byť takýto môj dashboard v Microsoft Excel. Z nich potom aj viete pekne vyčítať tempo rastu resp. ako rýchlo rastiete a plánovať ďalší rast. Pokojne začnite základnými metrikami ako sú odberatelia (Subscribers), zhliadnutia (Views), celkový čas pozerania (watch time) a výnosy (revenues), ktoré máte priamo v YouTube Studio. Napríklad keď si ja teraz chcem naplánovať a dať cieľ 20 000 odberateľov, tak pri rovnakom/podobnom nasadení môžem na základe priemerného tempa rastu 1,45 by som sa tam dostal v roku 2027 a keď by bol rast 1,20, tak by to bolo až v roku 2029. Suma sumárum za 2-3 roky viem zdvojnásobiť tento počet odberateľov, ak nezaspím na vavrínoch a budem vo svojej práci ďalej pokračovať. Ideálne, aby ciele boli aspoň troška SMART.
youtube analytika štatistiky
Zároveň odporúčam intenzívnejšie alebo vôbec začať pracovať so stratégiou a plánmi na YouTube. Napríklad akú budete mať stratégiu vkladania reklám do videí, keď ste získali monetizáciu? Bude agresívna, medium, light či to ponecháte na automat? Používate efektívne záverečne obrazovky na odkazovanie na vaše produkty? Pokojne začnite týmto video ohľadom nastavenia speňažovania pri videách a základnou stratégiou.
Plánovanie a rozmýšľanie dopredu
Máte a používate obsahový plán (content plan)? Ak nie, tak to môže byť celkom problém. Väčšina ľudí nielenže neuvažuje dopredu a neplánuje skoro nič alebo len minimum vecí, ale doslova fungujú ad hoc t.j. ako sa podarí. Takto špecialista, odborník ani kvalitná firma fungovať nemôže. Treba plánovať dopredu a nežiť zo dňa na deň ako kobylka. Plánovanie je kľúčová schopnosť (skill) pre marketérov, manažérov aj podnikateľov. Ja osobne nemám rád prístup na pankáča typu no future.
Čo keď vypadnete na 1 deň, 1 týždeň, 1 mesiac alebo iné obdobie? Väčšina agentúr a marketérov plánujú na 2 týždne, 1 mesiac alebo až 3 mesiace, čo sa týka obsahového plánu. Je to vec nielen vkusu, ale záleží aj od segmentu, oblasti, trendov a x ďalších faktorov. Základná myšlienka spočíva v tom, že začnite plánovať a to na aspoň 14 dní t.j. 2 týždne. Takže aj keď sa ti nebude chcieť, alebo by si nemohol z ľubovoľného dôvodu, tak stále každý deň budeš publikovať a aj to budeš vidieť ty, aj tvoji odberatelia/zákazníci. Je to výborný psychologický efekt aj sám na seba. Pani/pane prečo ste dnes nič nepublikovali…? Si predstav, že ti toto napíšu tvoji odberatelia/klienti, že či sa niečo deje… Áno, stalo sa mi to a bol zaujímavý a zároveň divný pocit. Ak by zajtra na tvojej obľúbenej Facebook stránke, TikTok účtu, v novinách/magazín či v televízií nič nebolo, hneď by si sa pýtal prečo a čo sa deje. Zaujímavý myšlienkový pochod je nielen si to predstaviť, ale pracovať s tým, aké by to malo dopady.
youtube plánovanie videí
Zameranie na praktické vedomosti a riešenie problémov
Mne pekne pomohlo zamerať sa do šírky aj hĺbky tém. Publikujem od IT kurzov, cez digitálny marketing až po osobnostný rozvoj a manažment. Čiže mám široké portfólio kurzov a videí. Súčasne sú videá pre rôzne úrovne používateľov a hĺbky poznania ako začiatočník, mierne pokročilý, pokročilý a expert. Na vysokej škole nás väčšinou tlačili do špecializácie. Špecializuj a vyber si v čom chceš byť expert. Ja chcem byť expertom a odborníkom na viaceré oblasti a byť tzv. Tčkový typ človeka. To znamená do šírky aj hĺbky. Čo keď po tvojej špecializácií nebude zrovna dopyt? Ak tých špecializácií bude viac, a vedia sa pekne dopĺňať, tak to vie byť skvelé a krásne to ešte vie umocniť široký rozhľad. Opäť sa môžete odpichnúť od toho, že väčšina ľudí je laikov/začiatočník. Ale aj mierne pokročilí či pokročilí používatelia sa chcú vzdelávať/kupovať a tí to vedia aj finančne viac oceniť a zaplatiť viac. Hlavne sa koncentruj na problémy a ich riešenia pre zákazníkov. Ak si riešil nejaký problém a úspešne vyriešil, tak podobný problém bude zrejme po tebe aj x iných ľudí. O expertoch sa často hovorí, aj ako o ľuďoch, ktorí urobili všetky možné chyby, ktoré sa dali spraviť a vyriešiť všetky možné problémy danej oblasti.
Akumulácia obsahu a synergický efekt. Babka k babce, budú kapce. Kvalita vs. Kvantita
Za tie roky sa vám naakumujete veľa obsahu a zaindexujete dosť videí vo výsledkoch vyhľadávania. Menej peňazí môžete dať potom do PPC Google Ads či priamo YouTube reklamy. Milujem synergický efekt (1+1=3 alebo aj 2+2=5) a často ho aplikujem na seba svoju prácu či rozvoj. Synergický efekt vo vzdelávaní znamená situáciu, keď kombinácia viacerých prvkov, metód, účastníkov alebo zdrojov vedie k lepším výsledkom, než by priniesol ich samostatný účinok. Výsledok je teda väčší než jednoduchý súčet jednotlivých prínosov. Umožňuje mi to nielen extrémne rýchlo napredovať, ale vedieť podstatne viac ako za normálnych vecí.
Často sa ma na školeniach pýtali, ako často prosím publikovať/publikujete na sociálne siete. Moja odpoveď bola každý deň. Vždy na mňa podivene pozreli, že ako každý deň? Každý deň a je jedno či je nedeľa, sviatok, dovolenka alebo som chorý, proste každý deň. Čiže to publikuje 365 videí/príspevkov ročne? Nie, ešte viac keď zarátame Shorty a príspevky v komunite. Pokojne to je aj 400-600 videí/príspevkov. Za rok 2024 to bolo 673 videí.
youtube analytika rozšírený režim
Každoročne web dataonsteroids.com, robí rebríček tvorcov na LinkedIn podľa rôznych metrík a jedna z nich je aj frekvencia/aktivita postovania.
aktivita postovania odkazy na youtube linkedin
Môže sa zdať, že som v tomto extrémista, ale ak chcete uspieť a rýchlejšie výsledky, tak toto je výborný spôsob ako sa do toho, čo najskôr dostať a urobiť kopec chýb, vyfailovať sa a následne zlepšovať.
Určite ste počuli také klišé a frázu, že „kvalita nad kvantitou“. Ak takto uvažuješ, gratulujem máš priemerné až podpriemerné uvažovanie. Teraz dovoľ protiotázku: Ako chceš zabezpečiť kvalitu, ak si nemal dostatočnú kvantitu? Odpoviem za teba: nijak. Kvalitu a kvantitu si môžeš doslova predstaviť ako prepojené nádoby, ktoré fungujú v ruka v ruke. Keď mi ľudia pokračujú naďalej v tejto argumentácií, tak sa spýtam aké konkrétne kvalitatívne metódy a techniky používajú? Odpoveď je väčšinou neviem a ani nevedia, čo to je… OK, a prečo potom si myslíte, že je kvalita nad kvantitou? No však preto, lebo kvalita je vždy viac ako kvantita… Tak to rozhodne nie je…
Čiže ľudia väčšinou vychádzajú zo svojich subjektívnych presvedčení a názorov. Takže pamätajte najprv začínate kvantitou, aby ste získali kvalitu. Rovnako obľúbená otázka výskumníkov je: Chceli by ste, aby vás operoval chirurg, ktorý operuje každý deň alebo druhý chirurg, ktorý to robí raz za mesiac/kvartál/rok. Väčšina ľudí si vyberie prvého chirurga. Chcete odborníka, ktorý robí veci pravidelne v nejakých obdobiach, alebo človeka, ktorý to robí občas? Kvalita je krásna vec, ale na to, aby ste ju dosiahli, treba najprv zabezpečiť príslušnú kvantitu. Ďalšia vec, či človek vôbec rozumie pojmu kvalita. Ak sa potom spýtate človeka, čo znamená kvalita? Neviem, no však profesionalita, no kvalitné výstupy a to sú aké? Kvalita je splnenie požiadaviek, na ktorých sa dohodnete s klientom alebo aj sami so sebou. Nadštandardná kvalita vzniká, ak prekročíte nastavené ciele a očakávania zákazníka. Zároveň je to výborný experiment a projekt na sebe, či to dokážete a výborné na prípadovú štúdiu/casesku. Je to pekný sociálny dôkaz a ukážka aj pre vašich klientov, čo ste dokázali a že ste systematický a pracovitý človek.
Nezabudnite na distribúciu videí. Distribúcia je hneď na 2. až 3. mieste za kvantitou
Zabudnite na také, že však ľudia sa k mojim videá dostanú… však je to indexované a vyhľadateľné… však nemusím už nič ďalej robiť… Ja som robil rovnakú chybu. Distribúcia je absolútne kľúčová a treba na ňu neustále myslieť. Využite všetky svoje sociálne siete a kanály a na ne distribuujte videá. Rovnako na svoj web či web partnerov. Pridajte sa do tématických rovnakých alebo príbuzných skupinách na Facebook či iných sociálnych sieťach a publikujte 1x za týždeň až 2 týždne, aby to admini nevyhodnotili ako spam a sebapropagáciu či reklamu. Aj to sa vám stane, tak budete publikovať, tam kde to je možné. Áno, pár ľudí aj naseriete a budete im tŕňom v oku. Čo odpovedáme na hate? Správne: absolútne nič.
publikovanie sociálne siete facebook skupiny
Budujte svoju osobnú značku (osobný brand)
Kto stojí za vašou firmou a vaším YouTube kanálom? Ľudia hľadajú iných ľudí, ktorí sú schopní vyriešiť ich problémy a pomôcť im. Začnite čím skôr riešiť svoj osobný brand a predstavte sa, kto ste a čo robíte. Môže to byť aj dobré meno rodinnej firmy. Najlepšie je keď riešime marketing nejakej firmy na školení či na projekte a skoro všetci majú v cieľoch budovanie osobnej/firemnej značky (brandu). Keď sa ich pýtam, kto je reprezentant a tvár danej firmy, tak nikto sa k tomu nemá… Ako CEO odporúčam sa premôcť a hanbu dať bokom. Na YouTube často ani zmienkach nie je meno osoby, nie je ani korektne vyplnený profil, odkazy či dokonca starý alebo neaktuálny email.
Premenujte názov YouTube kanálu a využite svoje meno a priezvisko + názov firmy. Rovnako využite cover obrázok na YouTube získanie na reklamu a propagáciu. Máte nejaké zaujímavé ocenenia, certifikáty či ste vyhrali nejaké súťaže, tak sem s tým a pochváľte sa. Ak sa človek niekedy nepochváli sám, tak vás nikto len nepochváli.
Ľudia primárne potom budú hľadať vás (Miroslav Reiter) a potom sekundárne názov vašej firmy. Môžete využiť aj výzvu k akcie či váš firemný claim.
youtube cover osobný brand youtube
Záver a odporúčania k YouTube Marketingu
Na YouTube sa často stretávam s ľuďmi, ktorí očakávajú rýchly úspech, no po pár mesiacoch bez viditeľných výsledkov to vzdajú. Moja stratégia je iná – publikujem obsah každý deň, bez ohľadu na víkendy či sviatky, pretože viem, že konzistentnosť a vytrvalosť prinášajú dlhodobé výsledky. Pravidelne si stanovujem ciele, sledujem metriky a plánujem obsah dopredu, aby som vedel reagovať aj v prípade výpadkov. Zameriavam sa na široké spektrum tém a rôzne úrovne náročnosti, aby som oslovil čo najviac ľudí a riešil ich konkrétne problémy. Verím, že kvalita vzniká z kvantity – čím viac obsahu vytvorím, tým väčšia je šanca, že sa zlepší a prinesie väčší dosah. Dôležitá je aj distribúcia videí na všetky dostupné kanály a budovanie osobnej značky, pretože ľudia chcú vedieť, kto stojí za obsahom, ktorý im pomáha.
Zároveň mi dovoľte na záver tohto článku a mudrovačky vám poďakovať. Držím palce každému z vás pri budovaní svojho YouTube kanála.
💜 Ďakujem každému z vás za podporu a sledovanie.